REȚETE

Carnea de porc – beneficii si dezavantaje

Carnea de porc este printre cele mai consumate carnuri de la noi din tara, daca nu cea mai consumata, chiar daca are si efecte daunatoare. Este considerata o alternativa sanatoasa la carnea de vita.

Carnea de porc este folosita pentru a produce alimente procesate cum ar fi carnatii de porc, sau carne afumata (jambon, muschiulet, etc.). Se poate cumpara si carne macra de porc si preparata acasa in diverse mancaruri (tacanite, ciorbe, prajita, etc.)

Carnea de porc: Informatii nutritionale pentru 100 de grame: Calorii 297; Apa 53% ;Proteine 25,7g ;Carbohidrati ;Zaharuri 0 ;Fibre 0 ;Grasime 20,8g

Carnea de porc: Proteine – Carnea de porc este formata in cea mai mare parte din proteine. Continutul de proteine din carnea de porc slaba, gatita este de aproximativ 26%. Cand este uscata, continutul de proteine din carnea de porc slaba poate ajunge pana la 89%, fiind una dintre cele mai bogate surse de proteine. Contine toti cei noua aminoacizi esentiali cresterii si intretinerii corpului. De fapt, carnea in general, este una din cele mai complete surse de proteine. Din acest motiv, consumul de carne de porc si nu numai, este benefic pentru culturisti, pentru recuperarea sportivilor si pentru toate persoanele care au nevoie sa-si repare muschii.

Carnea de porc: Grasimea
Carnea de porc contine diferite cantitati de grasime. De obicei, proportia de grasime din carne variaza intre 10 si 16%, dar poate fi si mai mare. Untura de porc este folosita la gatit ca alternativa la ulei. Ca si alte tipuri de carne rosie, carnea de porc este compusa din grasimi saturate si nesaturate in proportii aproximativ egale. Carnea de porc are un nivel scazut de acid linoleic conjugat si este putin mai bogata in grasimi nesaturata in comparatie cu carnea animalelor rumegatoare precum carnea de vita sau de oaie.

Carnea de porc: Vitamine si minerale: Principalele vitamine si minerale din carnea de porc sunt: Spre deosebire de alte tipuri de carne rosie, carnea de porc este foarte bogata in tiamina, una din vitaminele B care joaca un rol esential in diverse functii corporale Cele mai bune surse ale acestui mineral sunt alimentele provenite din animale, cum ar fi carnea, fructele de mare, ouale si produsele lactate. Este un minaral abundent in carnea de porc si este esential pentru buna functionare a creierului si sistemului imunitar. Vitamina B12. Se gaseste aproape exclusiv in alimentele de origine animala si ajuta la formarea sangelui si functionarea creierului. Deficienta acestei vitamine poate cauza anemie si deteriorarea neuronilor. Vitamina B6. Aceasta vitamina este importanta pentru formarea globulelor rosii. Niacina sau vitamina B3. Este importanta pentru crestere si metabolism.Este esential pentru cresterea si intretinerea corpului. Cu toate ca are un continut mai scazut de fier decat carnea de vita sau mielul, absortia fierului din tractud digestiv, provenind din carnea de porc este foarte eficienta. Din acest motiv, aceasta carne poate fi considerata o sursa exceptionala de fier.

Carnea de porc: Alti compusi, substante bioactive: Abundenta in carne, aceasta functioneaza ca o sursa de energie pentru muschi. Este un aminoacid antioxidant creat de corpul tau si este benefic pentru inima si muschi. Este gasit in carne si alte alimente derivate de origine animala (oua, produse lactate, etc.). Se pare ca aportul moderat de colesterol nu afecteaza nivelul de colesterol la majoritatea oamenilor.