REȚETE

Laptele de capră te poate scăpa de boli foarte grave – Efectele sunt imediate

De ce sunt bune lactatele de capră
De ceva vreme, pe rafturilor magazinelor își tot fac apariția sortimente de lapte, iaurt și brânzeturi de capră. Românești sau franțuzești, ele nu sunt de ocolit, mai ales dacă vreți să vă mențineți silueta sau vreți să slăbiți. În ciuda vocilor care contestă consumul de lapte, majoritatea medicilor includ lactatele în orice dietă echilibrată.

E adevărat, cele grase trebuie consumate în cantități mici și nu în combinație cu alte surse de proteine animale. În acest context, laptele, iaurtul și brânza de capră sunt alegeri inspirate, mai ales dacă au un conținut scăzut de grăsime.

Compoziția și beneficiile lactatelor de capră
Compoziția laptelui de capră seamănă cu cea a laptelui de vacă: are proteine (cazeină, proteine solubile și enzime), vitamine, minerale și nu în ultimul rând grăsimi. În privința proteinelor, care trebuie să reprezinte 15-20 la sută dintr-un regim alimentar echilibrat sau 0, 8 grame pe kilogram corp, specialiștii sunt foarte fermi: acestea nu trebuie să lipsească pentru că au multiple roluri printre care cel de menținere a musculaturii, sistemului imunitar, colagenului și a altor componente în stare optimă de funcționare.

Iar lactatele de capră le furnizează la pachet cu calciul, un alt element esențial pentru funcționarea organismului. Prezența calciului în dietă asigură sănătatea oaselor în primul rând. Dar o altă calitate importantă a calciului este că ne ajută să ne menținem greutatea optimă dar să și slăbim.

Cât privește grăsimea din lactatele de capră, s-a constatat că moleculele acesteia sunt mai mici decât ale celei din lactatele de vacă. Și acizii grași au un lanț mai scurt, iar aceste două condiții fac ca lactatele de capră să fie mai ușor de digerat de organism. Totuși, dacă există intoleranță la lactoză, laptele de capră poate da aceleași tulburări precum cel de vacă.

Lactatele de capră, bogate în oligozaharide
Pe de altă parte, lactatele de capră sunt un bun aliat al sistemului imunitar datorită cantității mari de oligozaharide, elemente care contribuie la formarea bacteriilor intestinale bune, cele ce protejează organismul împotriva infecțiilor. Laptele de capră este bogat în vitamine din grupul B, care asigură funcționarea sistemului nervos, muscular și acuitatea vederii. În plus, mențin aspectul sănătos al pielii, unghiilor și părului.

Însă laptele de capră nu este la fel de bogat în acid folic precum cel de vacă. Laptele de capră conține mult magneziu, remediu excelent pentru oboseală, dar și zinc. Persoanele ovolactovegetariene își pot lua necesarul de zinc din lactatele de capră.

Iaurtul de capră poate fi baza unui dressing gustos pentru salate, alături de muștar, piper, ardei iute și mărar. Iar brânzeturile de capră pot fi combinate cu salate pentru un prânz sau o cină light.

Atenție însă la cantitate pentru că unele sortimente au peste 40 la sută grăsime. Le puteți consuma alături de fructe sau miere, dacă vă doriți să experimentați combinații franțuzești rafinate.