REȚETE

Dieta de seara – Ce să mănânci și ce să nu mănânci dacă nu vrei să te îngrași

Cina sau gustările de seara nu îngrașă în mod obligatoriu, însă ca la orice masă a zilei contează foarte mult calitatea și cantitatea. O mână la migdale are cam 200 calorii (și suficiente beneficii pentru a fi considerate o gustare sănătoasă), însă dacă mănânci o pungă întreagă (care are între 150 și 200 g) te vei “alege” cu aproximativ 1000-1300 calorii.

Pentru a fi sigură că masa de seară este de dimensiuni decente, este important să nu sari peste mesele importante ale zilei. Una dintre cele mai mari greșeli, spun nutriționiștii, este să sari peste masa de prânz. Acest fapt crește riscul de a compensa pentru pierdere la cină și să consumi mai multe calorii.

Recomandările includ o masă bogată în proteine și săracă în grăsimi și carbohidrați cu mențiunea că cina ar trebui să aibă loc cu trei ore înainte de culcare.

Ce alimente ar trebui să eviți seara? Seara ar trebui să eviți nu doar alimentele calorice ci și cele greu de digerat care pot duce la insomnii.

Pe de altă parte, deși friptura conține proteine, o porție generoasă (circa 1200 calorii) conține aproximativ 100 g de proteine în timp ce organismul poate procesa maxim 40 g. Excesul proteic din timpul cinei inhibă producția serotoninei, un hormon esențial pentru relaxarea organismului de dinaintea somnului. Dacă totuși vrei să consumi carne seara, mergi pe o variantă de carne slabă – de pui sau pește și optează pentru porții mici (150 g).

Deserturile din comerț nu sunt recomandate în general, iar seara este cel mai puțin indicat să consumi dulciuri. Iar aici nu este de vină doar numărul de calorii (de la 400 calorii per 100 g în sus), ci și efectele acestora asupra somnului. Studiile au arătat că alimentele bogate în zahăr consumate la cină sunt asociate unui somn nesănătos. Mai departe, lipsa somnului odihnitor va duce la un consum mai mare de calorii în ziua următoare. Dacă totuși vrei ceva dulce înainte de culcare, alege fie dulciuri cu un conținut redus de zahăr (există, aruncă un ochi pe etichete!) fie un fruct la 30 minute de la masă.

Alcoolul trebuie consumat cu moderație pe durata întregii zile, însă ar trebui interzis seara, spun nutriționiștii. În funcție de băutura preferată, te poți alege cu 150 calorii pentru o bere de 330 ml, un pahar de vin are aproximativ 160 calorii, un pahar de tequila are 120 calorii iar cocktailurile au între 100 și 400 calorii per pahar. Alege în loc un ceai de tei neîndulcit.