REȚETE

Insomnie – Tratament naturist cu efect instant

Tratamentul insomniei este deosebit de important pentru creșterea calității vieții pacientului. Revenirea la somnul fiziologic se face progresiv, acest proces fiind de lungă durată.

Igiena somnului – Cele mai multe persoane care suferă de insomnie au căpătat în decursul vieţii deprinderi greşite privind adormirea și este nevoie de adoptarea unor noi oboceiuri benefice.

-creşteţi expunerea la lumină ziua; faceţi mişcare dimineaţa sau după-amiaza, nu înainte de culcare; creaţi un mediu confortabil de dormit (cameră aerisită, liniştită, pat confortabil, asternut curat, temperatură agreabilă); stabiliţi un orar fix de adormire şi de trezire, chiar şi în vacanţe sau în weekend;

stabiliţi o activitate relaxantă înainte de culcare; evitați consumul de băuturi alcoolice, cafea sau alte stimulente înainte de culcare; evitați mesele încărcate sau consumul de lichide în exces cu 3 ore înainte de culcare

Tratamentul non-farmacologic – Pe lângă măsurile de igienă a somnului, tratamentul non farmacologic al insomniilor cuprinde și ședințe de psihoterapie și terapii alternative (acupunctură, homeopatia, aromaterapia, tratamente naturiste). Pentru ca tratamentul medicamentos al insomniilor să aibă rezultate pentru o lungă perioadă de timp, este benefică efectuarea unor ședinte psihoterapia cognitiv-comportamentală, autohipnoză, tehnici de relaxare și respirație profundă.

Pentru tulburări de somn care nu se îmbunătăţesc prin ameliorarea condiţiilor de igienă a somnului, este necesar consultul medical.

Tratamentul medicamentos – Se utilizează mai multe clase de medicamente precum: – benzodiazepinele (diazepam, nitrazepam) – compuși non-benzodiazepinici (zolpidem, zopiclonum) – antidepresivele. Se recomandă ca utilizarea medicației hipnotice (de inducere a somnului) să se facă cu mare prudență și pe o periodă scurtă de timp.