REȚETE

Uite 4 ceaiuri energizante care te vor face sa uiti de cafea dimineata

In timp ce unele persoane incearca sa descopere ceasca perfecta de cafea artizanala, altii renunta permanent la aceasta bautura fabuloasa. Daca va numarati printre cei care doresc sa renunte la cafea, dar in acelasi timp nu vor sa piarda ritualul de dimineata, band o bautura fierbinte din cana preferata, atunci acest articol este pentru voi.

Va vom prezenta 5 bauturi delicioase si sanatoase, alternative grozave la cafea. Pe langa faptul ca va vor da energie, va vor permite si sa va pastrati ritualul de dimineata.

1. Ceaiul verde – Ceaiul verde provine din frunzele plantei Camellia sinensis si este utilizat de catre chinezi de mai bine de 2.000 de ani, datorita numeroaselor sale proprietati terapeutice. Ceaiului verde contine: flavonoide, taninuri catehice, galice si mixte, acizi polifenolcarboxilici, triterpene, zaharuri, vitamina C, alcaloizi, precum cafeina, teobromoina, teofilina, alcooli liberi si substante anorganice, precum potasiu, aluminiu si fluor. Datorita alcaloizilor continuti de ceaiul verde, acesta ofera organismului efecte stimulante, iar L-teanina din compozitia sa are efecte calmante asupra sistemului nervos. Exista mai multe tipuri de ceai verde. Acestea sunt obtinute prin preparare traditionala si pastreaza aroma si calitatea frunzelor de ceai proaspete. Printre acestea se numara ceaiul matcha, ceaiul bancha, ceaiul sencha si altele.

2. Ceaiul Matcha: Ceaiul Matcha este originar din America de Sud si contine o doza de cafeina suficienta incat sa tina durerile de cap la distanta, insa fara a avea efectele secundare pe care le poate avea cafeaua, cum ar fi palpitatille. Se crede ca un pliculet de ceai matcha ofer echivalentul a 45 de miligrame de cofeina. Ceaiul matcha ofera, de asemenea, vitamine, minerale si aminoacizi care pot contribui, de asemenea, la efectele sale energizante.

3. Ceaiul de turmeric: Turmericul sau curcuma a devenit un ingredient favorit in industria de wellness datorita proprietatilor sale anti-inflamatoare si antioxidante.

Cum prepari ceaiul de turmenic: Ingrediente: – 2 lingurite de turmeric – 1 lingurita de scortisoara – 2 lingurite cu miere – apa clocotita; Apa clocotita se pune intr-o cana si se adauga turmericul. Acoperiti cana si lasati 10 minute la infuzat. Apoi puneti scortisoara si mierea si amestecati bine.

4. Ceaiul negru: Dintre toate ceaiurile preparate, ceaiul negru, obtinut din frunzele plantei Camellia sinensis, furnizeaza, in general, cea mai mare cantitate de cafeina care creste nivelul de energie. Ceaiul negru, cel mai popular tip de ceai din intreaga lume, in conformitate cu StarChefs.com, este realizat prin fermentarea frunzelor de ceai. Oxidarea provocata de procesul de fermentare lunga ofera ceaiului negru culoarea inchisa si continutul ridicat de cafeina. O ceasca de ceai negru asigura 60-90 de miligrame de cofeina – aproximativ jumatate din cantitatea de cofeina dintr-o ceasca de cafea.