remedii

Iată ce să mănânci pentru a opri căderea părului, pentru a-l hidrata și întări…

O piele frumoasa, hidratata si lipsita de imperfectiuni este considerata o carte de vizita care te face sa te simti mai puternica si mai increzatoare in fortele proprii. La fel se intampla si cu parul stralucitor si sanatos: zilele in care nu ai timp sa il aranjezi si il prinzi intr-o coada simpla nu se compara cu cele in care bretonul sau buclele iti stau perfect! Dar, intr-o lume in care suntem expusi la chimicale, poluare si mese dezechilibrate, cum poti sa iti ingrijesti parul in asa fel incat sa iti intaresti foliculii, sa iti hranesti scalpul si sa lupti impotriva caderii parului?

Raspunsul este alimentatia zilnica: nutritia joaca un rol-cheie in cresterea si sanatatea parului, hranind firele din interior spre exterior. Pentru a alege alimentele corecte in acest sens, citeste articolul si infograficul nostru de mai jos! Si nu uita sa bei apa (hidrateaza scalpul si asigura o circulatie sangvina optima, ajutand nutrientii din alimentatie sa ajunga la firul de par).

Ce alimente sa consumi pentru a-ti ajuta parul – 18 exemple
O alimentatie echilibrata, bogata in proteine (firul de par este compus din ele in proportie de 97%), minerale (fier, zinc), vitamine (A, C, B-uri, D, E, K), antioxidanti si grasimi Omega-3 sta la baza unui par frumos si sanatos. Pentru a te ajuta sa iti compui o lista de cumparaturi potrivita pentru a da o noua viata podoabei tale capilare, mai jos vei regasi o serie de 18 alimente naturale care lupta impotriva caderii parului, promoveaza cresterea acestuia, il hidrateaza si ii confera stralucire, combat matreata si varfurile despicate.

1. Tofu si soia
Proteinele sunt un ingrediente vital pentru un par sanatos, iar boabele de soia si branza tofu sunt un aliat de nadejde in acest sens. Branza tofu este si o sursa sanatoasa de fier, care te poate ajuta sa combati caderea parului. Iar soia contine si grasimi sanatoase, necesare cresterii parului.

2. Leguminoase
Fasolea, nautul si lintea contin uleiuri naturale (care hidrateaza parul si scalpul), fier, zinc, proteine, biotina (Vitamina B7, care joaca un rol important si in sanatatea unghiilor si pielii) si acid folic (Vitamina B9), ajutand la cresterea parului.

3. Coriandru
Coriandrului (Coriandrum sativum) i se mai spune si „patrunjel chinezec” si este un condiment extreme de eficient impotriva caderii parului si subtierii firelor. Aceasta ruda a patrunjelului contribuie la eliminarea metalelor toxice din organism, metale care impedica transportul nutrientilor catre scalp si afecteaza parul.

4. Sparanghel
Sparanghelul contine mult acid folic (Vitamina B9), care ajuta corpul sa absoarba mai multe proteine si contribuie la cresterea mai rapida a firelor de par. In plus, este bogat in vitaminele A, C si E, in fibre si in fier, stimuland productia la nivel capilar.

5. Seminte de in
Consumand mai des seminte de in iti maresti aportul de fier, dar si de azici grasi esentiali Omega-3 (grasimi nesaturate, sanatoase), care sprijina sanatatea scalpului si incurajeaza cresterea noilor fire.

6. Fulgi de ovaz
Ovazul este extrem de benefic atunci cand vine vorba despre mentinerea culorii naturale a parului tau. Fulgii de ovaz contribuie la crearea melaninei si pot preveni caderea parului. Pe de alta parte, ovazul contine minerale (potasiu, fosfor, magneziu, fier) care contribuie la cresterea podoabei tale capilare.

Mai puteti consuma si: fructe uscate, nuci diverse, legume cu frunze verzi, germeni, citrice, broccoli, rosii, mango, afine, avocado, cartofi dulci, pudra proteica din canepa