remedii

De 2.000 de ani, varza murată ajută bolnavii din toată lumea. 8 beneficii mai puțin cunoscute

8 Beneficii surprinzătoare ale varza murată (plus cum să o faci ca sa aiba gustul perfect) Varza murarată este un tip de varză fermentată cu beneficii majore pentru sănătate. Se crede varza murată a fost consumată prima dată în China, în urmă cu mai bine de 2.000 de ani. Atunci, fermentarea era una dintre metodele folosite pentru a împiedica alimentele să se strice rapid. Varza murată a supraviețuit testului timpului pentru a deveni o garnitură și un condiment popular în multe culturi. În Europa, este apreciată mai ales în statele din estul continentului, dar și în Germania. Datorită fermentării la care este supusă, varza murată oferă mai multe beneficii pentru sănătate decât oferă varza proaspătă. Acest articol prezintă 8 beneficii pentru sănătate ale verzei murate și oferă un ghid care vă ajută să vă pregătiți varză murată.

Varza murată a supraviețuit testului timpului pentru a deveni o garnitură și un condiment popular în multe culturi. În Europa, este apreciată mai ales în statele din estul continentului, dar și în Germania.

Varza murată este foarte hrănitoare
Ea conține mulți nutrienți importanți pentru o sănătate optimă. O cană (142 de grame) nu conține grăsimi și furnizează calorii (27), carbohidrați (6 grame), dar și fibre (4 grame). De asemenea, această cantitate de varză murată conține proteine (1 gram), sodiu: (41% din valoarea zilnică necesară), Vitamina C (23% din VZN), Vitamina K1 (15% din VZN), fier (12% din VZN), mangan: (9% din VZN), Vitamina B6 (11% din VZN), cupru (15% din VZN) și potasiu (5% din VZN).

Varza murată a supraviețuit testului timpului pentru a deveni o garnitură și un condiment popular în multe culturi. În Europa, este apreciată mai ales în statele din estul continentului, dar și în Germania.

Varza murată este foarte hrănitoare
Ea conține mulți nutrienți importanți pentru o sănătate optimă. O cană (142 de grame) nu conține grăsimi și furnizează calorii (27), carbohidrați (6 grame), dar și fibre (4 grame). De asemenea, această cantitate de varză murată conține proteine (1 gram), sodiu: (41% din valoarea zilnică necesară), Vitamina C (23% din VZN), Vitamina K1 (15% din VZN), fier (12% din VZN), mangan: (9% din VZN), Vitamina B6 (11% din VZN), cupru (15% din VZN) și potasiu (5% din VZN).

În această privință, varza murată poate avea un avantaj. Cercetările au raportat că o porție poate conține până la 28 de tulpini bacteriene distincte. La fel ca majoritatea celorlalte alimente fermentate, varza murată conține o varietate de enzime, care ajută la descompunerea nutrienților în molecule mai mici, mai ușor de digerat.

Îți stimulează sistemul imunitar
Varză murată este o sursă de probiotice și nutrienți care stimulează sistemul imunitar. Pentru început, bacteriile care ne populează intestinul pot avea o influență puternică asupra sistemului imunitar. Probioticele din varza murată pot ajuta la îmbunătățirea echilibrului bacteriilor din intestin, ceea ce ajută la menținerea sănătății mucoasei intestinale.

O mucoasă intestinală mai puternică ajută la prevenirea scurgerilor de substanțe nedorite în corpul dumneavoastră și la provocarea unui răspuns imunitar. Menținerea unei flore intestinale sănătoase ajută, de asemenea, la prevenirea creșterii bacteriilor dăunătoare și poate chiar stimula producția de anticorpi naturali.

Vă poate ajuta să pierdeți în greutate
Consumul regulat de varză murată vă poate ajuta să pierdeți în greutate, dar și să o mențineți. Acest lucru se datorează în parte faptului că varza murată, ca majoritatea legumelor, este săracă în calorii și bogată în fibre. Dietele bogate în fibre vă mențin sătul pentru mai mult timp, ceea ce vă poate ajuta să reduceți în mod natural numărul de calorii pe care le consumați în fiecare zi.

Conținutul de probiotice al verzei murate poate contribui, de asemenea, la subțierea taliei. Motivele exacte nu sunt încă pe deplin înțelese, dar oamenii de știință cred că anumite probiotice ar putea avea capacitatea de a reduce cantitatea de grăsime pe care corpul dumneavoastră o absoarbe din alimentație.

Diferite studii raportează că participanții cărora li s-au administrat alimente sau suplimente bogate în probiotice au pierdut mai mult în greutate decât cei cărora li s-a administrat un placebo. Un studiu recent raportează chiar că participanții supraalimentați în mod intenționat și cărora li s-a administrat probiotice au avut cu aproximativ 50% mai puțină grăsime corporală decât participanții supraalimentați cărora li s-a administrat un placebo.

Acest lucru sugerează că o dietă bogată în probiotice poate chiar să ajute la prevenirea creșterii în greutate. Cu toate acestea, aceste rezultate nu sunt universale. În plus, diferite tulpini de probiotice pot avea efecte diferite. Astfel, sunt necesare mai multe cercetări pentru a determina eficacitatea verzei murate asupra pierderii în greutate.

Ajută la reducerea stresului și la menținerea sănătății creierului
În timp ce starea ta de spirit poate afecta ceea ce mănânci, se crede că este adevărat și reversul. Ceea ce mâncăm ne poate afecta starea de spirit și funcția creierului. Un număr tot mai mare de studii descoperă o legătură între intestin și creier. Practic, tipul de bacterii prezente în intestin ar putea avea capacitatea de a trimite mesaje către creier, influențând modul în care acesta funcționează.

De exemplu, alimentele fermentate, cum ar fi varza murată, contribuie la crearea unei flore intestinale sănătoase, despre care cercetările arată că ar putea contribui la reducerea stresului și la menținerea sănătății creierului S-a constatat că probioticele ajută la îmbunătățirea memoriei și reduc simptomele anxietății, ale depresiei, ale autismului și chiar ale tulburărilor obsesiv-compulsive.

De asemenea, varza murată poate menține sănătatea creierului prin creșterea absorbției mineralelor care reglează starea de spirit, inclusiv a magneziului și a zincului. Atenție! Compușii din varză murată pot interacționa cu inhibitorii de monoaminooxidază (IMAO), un tip de medicamente prescrise pentru tratarea depresiei, a tulburărilor de anxietate și a bolii Parkinson.

Persoanele care iau aceste medicamente ar trebui să se consulte cu furnizorul lor de servicii medicale înainte de a adăuga varza murată în dietă.

Poate reduce riscul de apariție a anumitor tipuri de cancer
Varza murată conține antioxidanți și alți compuși vegetali benefici care pot ajuta la reducerea riscului de apariție a anumitor tipuri de cancer. Cercetătorii cred că acești compuși pot ajuta la reducerea deteriorării ADN-ului, la prevenirea mutațiilor celulare și la blocarea creșterii excesive a celulelor . De obicei, ele generează dezvoltarea tumorilor.

Procesul de fermentare a verzei poate crea, de asemenea, anumiți compuși vegetali care suprimă creșterea celulelor precanceroase. Anumite gene sunt asociate cu un risc crescut de cancer. Expresia acestor gene este uneori modulată de compușii chimici din alimentele pe care le consumăm. Două studii recente sugerează că sucul de varză și zeama de varză murată pot contribui la reducerea riscului de cancer prin reducerea expresiei genelor asociate cu cancerul.

Într-un alt studiu, cercetătorii au observat că femeile care au consumat multă varză și varză murată din adolescență până la vârsta adultă au avut un risc redus de cancer de sân. Femeile care consumau mai mult de 3 porții pe săptămână aveau un risc cu 72% mai mic de cancer de sân decât cele care mâncau mai puțin de 1,5 porții pe săptămână.

Un alt studiu la bărbați arată că varza a avut efecte similare asupra riscului de cancer de prostată. Cu toate acestea, numărul de studii este limitat și nu toate studiile au găsit aceleași rezultate. Astfel, este nevoie de mai multe înainte de a se putea trage concluzii solide.

Cu toate acestea, unele dintre aceste studii au folosit suplimente pentru a furniza doze foarte mari de Vitamina K2. Astfel, nu se știe dacă Vitamina K2 pe care ați obține-o doar din consumul de varză murată ar oferi aceleași beneficii.

Cum să cumpărați varză murată
Puteți găsi cu ușurință varză murată în majoritatea supermarketurilor, dar nu toate tipurile pe care le veți întâlni vor fi la fel. Pentru a vă asigura că alegeți cea mai bună varză murată din magazin, încercați să țineți cont de aceste sfaturi simple. Evitați soiurile pasteurizate. Varza murată din comerț este de obicei pasteurizată, un proces care ucide probioticele benefice.

Evitați conservanții. Multe mărci de varză murată cumpărată din magazin conțin conservanți, care pot scădea numărul de probiotice. Evitați zaharurile adăugate. Varza murată ar trebui să conțină doar două ingrediente de bază: varză și sare. Unele varietăți pot adăuga și legume suplimentare, dar evitați-le pe cele care adaugă zahăr sau orice altceva în amestec.

Alternativ, pentru a vă asigura că beneficiați de toate beneficiile verzei murate, puteți să o preparați dumneavoastră. Cum se prepară varza murată? A face varză este ușor, simplu și ieftin. Iată cum se face:

Ingrediente necesare: 1 varză verde medie, 1 lingură (15 ml) de sare neiodată, 2-3 morcovi, tocați mărunt (opțional), 2-3 căței de usturoi, tocați mărunt (opțional). Pregătiți un borcan de 1 litru (1 litru) în care să păstrați varza, un borcan mai mic de 120 ml (4 uncii) pentru a o presa și un cântar de bucătărie pentru a cântări amestecul de varză.

Puteți folosi morcovi și usturoi
Dacă doriți să adăugați morcovi și usturoi, începeți prin a le pune într-un castron mare. Aruncați frunzele exterioare ale verzei, punând o frunză mai frumoasă deoparte. Apoi, tăiați varza în sferturi, lăsând miezul înăuntru. Acest lucru face ca mărunțirea să fie mai ușoară. Tocați sferturile de varză în castronul mare cu amestecul de morcovi și usturoi. Încorporați suficientă varză pentru ca greutatea totală să ajungă la 800 de grame (28 de uncii), care va încăpea într-un borcan de 1 litru (1 litru).